Artykuł

Postanowienia noworoczne – od celu do sukcesu

postanowienia-noworoczne_2

Co roku słyszę: zacznę dietę od Nowego Roku, zapiszę się na siłownię, przyjdę na zajęcia, będę się mniej stresować, przebiegnę półmaraton itp.

Brzmi nieźle, ale dlaczego Nam nie wychodzi i kiedy motywacja na początku roku jest wielka, to po kilku tygodniach pryska i wracamy do starych, niezdrowych nawyków?

Zacznij już dziś, nie czekaj  – rozpocznij przemianę TERAZ, a od razu poczujesz się lepiej!

Przypomnij sobie, jakie były Twoje postanowienia w poprzednich latach i bądź ze sobą szczera/y – ile z tych postanowień udało Ci się osiągnąć?

To jak jest? Niewiele – czy może wszystkie ?

Moja rada to kilka prostych zasad, które przybliżą Cię do wyznaczonego celu: 🙂

  1. Wyznacz cel.
  2. Ułóż plan realizacji wyznaczonego celu.
  3. Dostosuj trening do swoich możliwości i celu treningowego – ĆWICZ Z GŁOWĄ.
  4. Ćwicz regularnie – nie pomijaj żadnego treningu.
  5. Pamiętaj o posiłku – jedz regularnie zbilansowane posiłki odpowiednie do twojego trybu pracy i treningu.
  6. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu – pij wodę w ciągu dnia i w czasie treningu.
  7. Nie zapominaj o odpoczynku – sen i regeneracja będą złotym środkiem i nagrodą po intensywnych ćwiczeniach.

Pomocna w wyznaczeniu celu będzie surowa ocena swojego stanu zdrowia – dotyczy to wagi, składu ciała, zmierzenie obwodów ciała (ramienia, klatki piersiowej, talii, brzucha, bioder, uda, łydki) i ocena obecnej wydolności fizycznej. Wszystkie pomiary zapisujemy. Sprawdzamy po upływie  5-6 tygodni i dokonujemy analizy tego, co osiągnęliśmy.

postanowienia-noworoczne_1

Pamiętaj, że możemy wyznaczyć cele długodystansowe, ale i te krótkoterminowe, które będą osiągane łatwiej, a będą przybliżać do celu głównego. Nie bez przyczyny mówi się „małymi krokami osiąga się największe cele”.

Mała wskazówka – zajrzyj do lodówki i szuflad w kuchni i sprawdź, czy nie kryją się tam demotywatory i tak zwani kusiciele – jeśli tak – wyrzuć je! 🙂 Zastąp je zdrowymi fit przekąskami takimi jak:

  • owsianka z owocami w słoiku,
  • zielony koktajl w bidonie na drogę lub do pracy,
  • ciasteczka na bazie płatków owsianych czy kaszy jaglanej itp.,
  • słodkie kuleczki na bazie orzechów i suszonych owoców,
  • batony musli.

Jeśli mamy określony faktyczny  stan naszych możliwości i wyznaczony cel to pozostaje nam tylko zabrać się do pracy. Powodzenia! 🙂