Palmers Vibes

November rain, czyli jak pokonać jesienną chandrę

Gdziekolwiek jesteś… Marzysz, by wrócić do domu, zakopać się pod kocem z ciepłą herbatą w ręku i serialem wyświetlanym na telewizorze? My też tak mamy. Dni są coraz krótsze, słońce nie daje już tyle ciepła co w lecie – nic więc dziwnego, że odczuwamy spadek energii, a właściwie… same spadki. Przed nami coraz krótsze dni, warto więc osłodzić sobie ten czas małymi przyjemnościami. Przeczytaj, jak my radzimy sobie z jesienną chandrą, a pomoże Ci to przetrwać ten przejściowy okres.

 

Dobra książka

Jesień to czas, kiedy książka wydaje się być idealnym rozwiązaniem, by zająć czymś głowę. Ciągle wymigujesz się, że nie masz czasu na książkę, a w autobusie niewygodnie się czyta? Usiądź wieczorem, już po serialu ;P i przeczytaj parę stron. Zobaczysz, jak szybko zleci czas i jaka będziesz dumna, że w końcu się za nią zabrałaś.

akademia-palmers_jesienna-chandra_1(via lolypopp3)

 

Zdrowe jedzenie i trochę ruchu

Niestety, jesień to również czas, kiedy jemy więcej i mniej się ruszamy. Naturalnym sposobem na dostarczenie sobie energii jest zbilansowana dieta. Wzbogać ją np. o bataty i dynie – te pomarańczowe warzywa są doskonałym źródłem witaminy C, błonnika i przeciwutleniaczy oraz beta-karotenu. Jabłka zawierają zdrowe dla serca flawonoidy – jedne z najsilniejszych przeciwutleniaczy. Gruszki natomiast są bogate w błonnik, który pomaga przy trawieniu i obniża poziom cholesterolu. Postaraj się dodatkowo ograniczać słodycze. Bądź aktywna, wyjdź na spacer, pobiegaj, potańcz, pójdź na siłownię. Endorfiny zrobią swoje!

 

Relaksująca kąpiel, opcjonalnie masaż

Stwórz sobie oazę spokoju – nalej do wanny ciepłą wodę, dodaj pachnącego płynu, zapal świeczki oraz jeśli lubisz – puść cicho muzykę i rozkoszuj się kąpielą, tak po prostu nic nie robiąc. Po niej, kiedy skóra jest jeszcze ciepła, użyj olejku do ciała – polecamy olejek kokosowy od Palmer’s (klik!). Olejek szybko się wchłonie, a naturalne składniki zawarte w preparacie takie jak: olejek kokosowy, olejek monoi z płatków kwiatów Gardenii tahitańskiej, olejek z pestek winogron, olejek z orzechów makadamia, ekstrakt z dzikiej róży, olejek ze słodkich migdałów, przedłużą efekt lata. Olejek kokosowy świetnie nadaje się także do masażu… 😉

akademia-palmers_jesienna-chandra_2(via Salad Days)

 

Muzyka

Nie od dziś wiadomo, że słuchanie ulubionej muzyki wprawia w dobry nastrój. Wielu artystów właśnie wydaje płyty – może czas na posłuchanie czegoś nowego? Poszperaj trochę, a na pewno znajdziesz coś świeżego i dynamicznego, a przy okazji będziesz dumna, że sama odkryłaś super artystę, którego puścisz na następnej domówce. Zawsze też pozostaje włączenie summer hits 2016.

 

Wyjdź ze znajomymi

Wiemy, że nie chce ci się wychodzić z domu. Pamiętaj jednak, że robienie czegoś wbrew codziennej rutynie może wpłynąć na to, jak postrzegamy dany czas. Skoncentruj się na tym, co jest dla Ciebie dobre. Być może wspólny wypad do kina z dziewczynami, pogaduchy przy winie, czy po prostu ploteczki sprawią, że łatwiej poradzisz sobie z jesienną niemocą?

akademia-palmers_jesienna-chandra_3(via That Kind Of Woman)

Rób to, na co masz ochotę!

Czujesz się permanentnie zmęczona, trudno ci się skoncentrować? Może brakuje ci żelaza? Jest to najczęstszy „niedobór żywieniowy” na świecie. Najlepsze źródło żelaza to czerwone mięso, ryby, jajka, chleb, płatki śniadaniowe, rośliny strączkowe, zielone warzywa liściaste i suszone owoce. Jeśli to nie pomoże, może warto poleniuchować? Nie rób nic wbrew sobie, ciesz się każdym promyczkiem słońca, a kiedy zechcesz schować się na chwilkę przed całym światem – nie będzie w tym nic dziwnego. W końcu kto powiedział, że tylko dzieci czują się dobrze i bezpiecznie ze swoim kocykiem?